Drzemka i odpoczynek po południu ? same korzyści | Ochoroba.pl
18.02.2020 Dziś imieniny Konstancji, Krystiana, Sylwany

Wiedza użytkowników: porady

Drzemka i odpoczynek po południu ? same korzyści

avatar
Autor:
Wiek:
39 lat
Miasto:
Warszawa
Płeć:
kobieta
Jestem:
nie związana/y ze służbą zdrowia
image

Krótka popołudniowa sjesta przywraca siły i ładuje ?akumulator? na pozostałą część dnia. Nawet półgodzinna drzemka w środku dnia sprawia, że wieczorem jesteśmy wciąż pełni energii.
KORZYŚCI Z DRZEMKI W CIĄGU DNIA
1.Na wspaniałą figurę i dobry humor
Podczas snu wydziela się hormon wzrostu zwany somatotropiną, który


sprawia, że organizm szybciej funkcjonuje, a w konsekwencji szybciej spala kalorie. Wiele badań dowodzi, że niewyspani ludzie sięgają częściej po produkty z dużą zawartością tłuszczu i cukru. Natomiast ludzie odpoczywający po obiedzie, nie mają ochoty na słodycze. Hormon wzrostu poprawia też ukrwienie skóry, zdolność usuwania toksyn, a także zwiększa regenerację komórek. Ludzie sypiający w ciągu dnia wyglądają młodziej, mają lepszy humor ? za co odpowiedzialna jest wydzielająca się podczas drzemki - serotonina.
2.Odpoczynek nie tylko w upał
Potrzebę popołudniowej drzemki mamy w genach. Wywodzi się ona z pozostałości po naszych przodkach zamieszkujących strefy równikowe. Między godziną 13 a 16 ( w największy upał) spędzali go w cieniu, zwykle drzemiąc. Dziś nasz organizm znacząco zwalnia w godzinach południowych, by nabrać sił na pozostałą część dnia. W tym czasie nasz mózg segreguje informację i przygotowuje się do dalszej pracy.
3.Zastrzyk energii
Często podczas pracy w biurze mamy ochotę zwinąć się w kłębek i zasnąć choć n 20 minut. Wcale nie oznacza to że jesteśmy leniami, pozwalając sobie na taki odpoczynek poprawiamy efektywność pracy o 34 procent. Szczególnie dotyczy to osób wykonujących monotonną prace np. przy taśmie czy wypełnianiu formularzy. W wielu krajach bardzo dobrze widziana jest przez pracodawców drzemka w biurze.
4.Ochrona naszego serca
Badania naukowe greckich badaczy dowiodły, że 30 minutowa drzemka w ciągu dnia, trzy razy w tygodniu zmniejsza ryzyko chorób krążenia o 37 procent. Prawdopodobnie tajemnica drzemki tkwi w jej uspokajającym działaniu. W trakcie snu obniża się ciśnienie krwi, zmniejsza się ilość hormonu stresu we krwi. Drzemka może również łagodzić objawy migreny i wrzodów żołądka.
5.Lepsze niż kawa
Na drzemkę powinny się skusić osoby niewyspane, cierpiące na bezdech czy też młode mamy. Bardziej zregeneruje nasze ciało i umysł niż kolejna kawa. Drzemka może być pułapką dla osób starszych lub osób z zaburzeniami snu. W taki przypadku poobiednia sjesta przyniesie odpoczynek, ale znacznie utrudni wieczorne zasypianie.
Ale kiedy i gdzie ta sjesta?
Drzemkę trzeba odpowiednio zaplanować. Przede wszystkim należy wybrać odpowiedni moment. Sjestę należy rozpocząć wtedy, gdy czujemy największe znużenie. Najlepszym momentem jest osiem godzin po przebudzeniu się rano lub osiem godzin przed położeniem się spać wieczorem. W miejscu drzemki powinno być przyciemnione światło i spokojna atmosfera. W hałasie i ruchu będziemy dłużej zasypiać, a sen może być niespokojny. Drzemka działa najlepiej, gdy leżymy wyprostowani, a nie zwinięci w kłębek. Zasypianie w ten sposób zajmuje o 50 procent mniej czasu. Drzemka nie powinna trwać dłużej niż 20 -25 minut. Dłuższy sen w ciągu dnia może powodować uczucie rozbicia i otumanienia, a nawet spowodować ból głowy. Jeśli nie jesteśmy w stanie zasnąć, po prostu zamknijmy powieki i postarajmy się o niczym nie myśleć. Taki odpoczynek też jest bardzo efektywny.



Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT