Jak się gimnastykować? | Ochoroba.pl
05.12.2019 Dziś imieniny Kryspiny, Norberta, Sabiny


Ćwiczenia

Jak się gimnastykować?

sport6.jpg

Dla zachowania dobrej kondycji, kiedy nie uprawiamy wyczynowo żadnego sportu, cenniejsze są codzienne treningi po kilkanaście minut niż jeden w tygodniu godzinny treningi. Nie znaczy to oczywiście, że powinniśmy rezygnować z cotygodniowego aerobiku lub siłowni.

Najlepszymi formami intensywnych ćwiczeń fizycznych są: biegi, jazda na rowerze, pływanie, wiosłowanie. Powinniśmy jednak pamiętać, że nie należy przeciążać organizmu nadmiernym wysiłkiem, gdyż ten nie musi być wcale zdrowy, a czasem może prowadzić na przykład do kontuzji i urazów. Miernikiem, który może być pomocny, jest tutaj tętno. Przyjmuje się, że bezpiecznie podwyższone tętno oblicza się odejmując od 180 - wiek w latach. Szczególnie ludzie starsi muszą trenować ostrożniej, nie powinni jednak rezygnować z ćwiczeń.

Ponadto najlepszymi ćwiczeniami fizycznymi są te, w których zaangażowane są wszystkie grupy mięśni. Do takich zaliczamy na przykład pływanie.

Najprostszym ćwiczeniem, które są w stanie wykonać wszyscy zdrowi ludzie, także ludzie starsi, jest codzienny szybki marsz na odcinku 1,5-2 km. Od tego można zacząć, kto zechce, może zaś stopniowo zwiększać dystans lub tempo marszu. Jeśli nie mamy czasu na inne ćwiczenia, szybki i sprężysty marsz może być najlepszym rozwiązaniem.



Na ten temat:


Wiedza użytkowników:

badania (64)
choroby (416)
ćwiczenia (13)
diety (50)
intymnie (61)
leczenie (117)
lekarze (9)
leki (64)
operacje (10)
placówki (10)
porady (409)
prośby (1)
przepisy (58)
urazy (18)
wypadki (32)
zabiegi (36)




Realizacja stronki: openBIT