30 września rozpoczęła się pierwsza edycja ogólnopolskiego konkursu dla pracodawców pod hasłem ?Firma z sercem". W ramach programu informacyjno-edukacyjnego ?Serce na nowo" konkurs zainicjowany został przez polską firmę farmaceutyczną Adamed.
Warszawa, wrzesień 2008. Konkurs skierowany jest do wszystkich pracodawców, którzy dbają o zdrowie pracowników. Ma podkreślić społeczną odpowiedzialność przedsiębiorców: wychodzących naprzeciw potrzebom pracowników, deklarujących wsparcie aktywności zawodowej osób z chorobami układu krążenia. Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na problemy osób z chorobami układu krążenia na rynku pracy.
Ekspertem programu jest prof. dr hab. Zbigniew Gaciong. W akcje zaangażowane są również instytucje, takie jak: Konfederacja Pracodawców Polskich i Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Wytypowani przez kapitułę konkursową na podstawie wypełnionych ankiet pracodawcy otrzymają certyfikaty uprawniające do posługiwania się znakiem ?Firma z sercem", który jest poręczeniem wysokich standardów panujących w firmie. W wyróżnionych firmach zorganizowane zostaną dni bezpłatnych konsultacji kardiologicznych dla pracowników. Wszystkim pracodawcom, którym zależy na promocji zdrowego stylu życia wśród personelu, organizatorzy konkursu zapewnią wsparcie merytoryczne i logistyczne w przygotowaniu szkoleń medycznych, badań i akcji profilaktycznych.
Konkurs trwa od 30 września do końca grudnia 2008 r. Listy wyróżnionych przedsiębiorców będą publikowane w serwisie www.sercenanowo.pl oraz w mediach.